Köp nu, betala senare med Klarna
Fri frakt vid köp över 499 SEK (annars 39 SEK)
Din order skickas inom 1-3 dagar

 

Favoriter
(
0
)
Bag
(
0
/
0:-
)

Villkor

  1. Enghs Sport och enghssport.se drivs och ägs av Ciccis Tryck & Känsla AB registrerat med organisationsnummer 556869-2684, Klarälvsvägen 21, 683 60 Ekshärad. För att komma i kontakt med oss på Enghs Sport kan du kontakta oss på customercare@enghssport.se eller via telefon på 0563-412 40.

  2. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas ett ordererkännande till din e-postadress. I ordererkännandet finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

  • Ett avtal om köp ingås först när Enghs Sport har bekräftat att din beställning har packats på grund av att vårt lager delas med fysisk butik vilket innebär att det kan förekomma lager-differenser. Fram tills dess att din beställning har packats kan du välja att avbryta ditt köp genom att kontakta vår kundservice.

  • Är något fel i ordererkännandet ska du omedelbart kontakta oss via e-post till customercare@enghssport.se.

  • Enghs Sport reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på vår hemsida, exempelvis fel i produkt specifikation, produktbeskrivning eller felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Enghs Sport har rätt att rätta till sådana eventuella misstag och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du beställt kommer Enghs Sport självklart att meddela dig och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Enghs Sport går vidare med att behandla beställningen.

  1. Leverans

  • Våra normala leveranstider är 1-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: customercare@enghssport.se.

  • Vi skickar våra varor via DHL

  • Fraktavgift på 39 SEK tillkommer på alla beställningar under 499 SEK, över 499 SEK erbjuder vi fri frakt.

    Avgift för outhämtad försändelse

  • Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning på det sätt som avtalats debiterar vi en avgift om 199 kronor inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.

  1. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du beställt kommer Enghs Sport självklart att meddela dig och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Enghs Sport går vidare med att behandla beställningen.

  1. Ångerrätt & Reklamation

  • Vid köp av varor på Enghs Sport gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Enghs Sport inom 14 dagar från det att Du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss customercare@enghssport.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

  • Vi skickar ut en retursedel till dig men du står för kostnaden för returfrakten vilket är 49 SEK.

  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

  • Du måste skicka din retur med DHL, skulle din retur levereras hos ett postombud och inte skickas direkt till oss kommer vi inte godta din retur.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid: 

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

    5.3 Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    5.3.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till customercare@enghssport.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

    6. Betalningsalternativ

  • Klarna Checkout

    Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

    Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

  • Klarna Faktura

    När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betalningstid - alltid 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

    * Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning

  • Klarna Konto

    Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

  • Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

    Läs mer: Allmänna villkor

    Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

  1. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

  1. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

  1. Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

  1. Personuppgifter

  • Genom att handla hos Enghs Sport (Ciccis Tryck & Känsla AB) accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

  • Enghs Sport (Ciccis Tryck & Känsla AB) är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter. 

  • 10.1 Vad är en personuppgift?

    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

  • 10.3 Rättslig grund

    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

    10.4.1 Betalleverantör

  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

    10.4.2 Fraktbolag

  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

    De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.

  • 10.4.3 Nyhetsbrev

    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

    Vi använder GetANewsletter för utskick av nyhetsbrev.

  • 10.5 Rätten till tillgång

    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

  • 10.6 Rätt till rättelse

    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

  • 10.7 Rätten att bli glömd

    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

  • 10.8 Ansvarig för dataskydd

    Enghs Sport (Ciccis Tryck & Känsla AB) är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

  1. Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen